zondag 25 maart 2007

die hele schone jongeman

goeiemiddag dierbare lezer,

ik heb een kater. een grote. één die donderdagochtend de kop op stak -
na een exclusieve afterparty in restaurant/bar barcelona aan mijn geliefde scheldekaaien (ik was daar als journaliste, uitgenodigd op het internationale nike women event waar zo'n 60 journalisten van over de hele wereld de nike herstcollectie 2007 kwamen checken. dat ik buscemi en ozark henry heb ontmoet, de hele avond glaasjes champagne in mijn handen kreeg gedrukt en nu logeeradresjes in johannesburg en budapest ter mijner beschikking heb, daar ga ik jullie niet mee belasten, maar het was alleszins aangenaam. te meer omdat ik mij die nacht heerlijk kon uitstrekken op het luxueuze bed in mijn executive room in het hilton hotel.) maar goed, daar begon mijn kater dus.-
en die vrijdagavond werd aangezwengeld op de fameuze bwards waar ik eveneens te veel gratis wijn kreeg aangeboden én die zaterdagavond nog eens uit de kast werd gehaald toen een hele schone jongeman mij een hele avond op pintjes trakteerde in de muze.

die hele schone jongeman ken ik al acht weken. die (echt hele schone) jongeman zit elke ochtend op mijn bus die ik neem richting schelle, richting mijn stage en vanaf de eerste dag keek ik naar hem. en hij naar mij.

kijken is leuk. en zeven weken kijken naar elkaar zonder een woord te wisselen is nog leuker. en elkaar zeven weken intens observeren, zijn donkere ogen (verdrinken, echt waar, verdrinken), de vorm van zijn gezicht, die lange zwarte dreads, zijn handen, mijn lange benen in mijn korte rokje en hoge pumps onder zijn ogen. zo dus.

maar spreken, oh nee. ik vertikte het (laat de venten nu het werk maar eens doen) en hij durfde niet. dus staarden wij zeven weken naar elkaar, bijna elke ochtend, wisselden schaamteloze blikken uit, glimlachten wel eens. tot ik vorige week plots alleen op een bank zat en ik hem uitdaagde met fonkelende ogen en een subtiel lachje op mijn lippen om naast mij te komen zitten. wat hij deed.

en toen hadden we een afspraakje.

dat er opnieuw veel gekeken is, moet ik u niet vertellen. dat weet u wel. maar de intensiteit van het kijken werd bij elk pintje opgevoerd tot het echt alle pannen uitswingde. vonken, vuur, ge gelooft het niet. ik krijg het er weer warm van. als ik ooit heb gedacht dat ik het flirten misschien zou kunnen verleren, dan is gisterenavond het tegendeel bewezen. ik word er zelfs steeds beter in. het is bijna gevaarlijk. ik heb het dan over de gemoedsrust van mijn date, niet over mij. (lachje)

bovendien is die hele schone jongeman erg exotisch, waar ik mee wil zeggen dat hij uit een warm land komt, ver van hier. hij straalt het uit, zijn blikken zijn gewoonweg verschroeiend. soms moest ik mezelf weer bijeen rapen omdat ik alle smeltende delen van mijn lijf even uit het oog verloor. en dat niet alleen. mijn hele schone jongeman bezit een levenswijsheid om u tegen te zeggen. en wat nog meer is: onze hartsprincipes lopen vrij aardig parallel. so we understand each other. ook al vinden we de woorden soms niet in een taal die niet onze moedertaal is, wat we perfect weten op te lossen met euh, een aangename lichaamstaal.

en last but not least, ik verjaar 16 januari, hij 17. (er zitten weliswaar serieus wat jaartjes tussen zijn en mijn geboorte).

ik geloof niet in toevalligheden. maar soms eigenlijk toch wel.

18 opmerkingen:

Anoniem zei

woah! de vonken gensteren er van af! een nieuwe vlam? ;)

nathalie zei

ja, Vuur! ge gelooft het niet ;)

Unknown zei

Kans verkeken, S.!

Anoniem zei

Mooi! Dit doet me mijmeren over het eerste gesprek dat ik had met mijn madam (Ik had drie cognacs nodig voor ik mijn engel durfde aanspreken). Als jouw verhaal hetzelfde "happy end" heeft als het mijne, wacht je een mooie zoete toekomst.

Anoniem zei

amaai, om nen mens jaloers te maken... flirt erop los!

Anoniem zei

Precies als in de films! :)

Anoniem zei

A side note... als ik mij nie vergis, was dit de wijn op de bwards ;)

http://www.simonsig.co.za/kontrol_files/products/11.pdf

Anoniem zei

pieuw! burn baby burn! :p

7 weken over en weer staren, dat valt nog goed mee voor het openbaar vervoer ;-)

Anoniem zei

ya rastafari, paz mi da joint man, letz git hiiiiiiiighhhhh :pppp ;-)

enjoy :)x

Anoniem zei

schoon schoon en wat je zegt, soms ik het flirten zo leuk dat je er geen einde aan wilt maken door hem aan te spreken...

vrouwenliefhebster zei

"tot ik vorige week plots alleen op een bank zat en ik hem uitdaagde met fonkelende ogen en een subtiel lachje op mijn lippen om naast mij te komen zitten. wat hij deed."

Ik kan het mij al helemaal voorstellen, player en ge kunt het!

Anoniem zei

Vrouwe Kleine Keizerin,
Tot over uw oren verliefd, dus. Doe maar geen domme dingen.
Een groet.

Brecht zei

en dat ie zich 7 weken kon beheersen

Anoniem zei

Ben blij voor jou, 'Keizerin'! Het ga je goed. Euh, hopelijk toch. Als er kinderen van komen : ik stel me kandidaat voor het peterschap.

glowbutterfly zei

Wat zei ik je vorige week alweer over 7 weken voorspel?

Anoniem zei

'mai.. 'k krijg het al warm van dit enkel maar te lezen ;)

Anoniem zei

Schoon.

Tussen de intensiteit van het zwijgen en spreken ligt de passie.

Toch ook schoon gezegd, he?

Trucido

Anoniem zei

mmmmmmm..
oh zo
mooOOII!

liefs uit new zealand