dinsdag 11 april 2006

blogfeiten

goh.
mijn blog bestaat 1 dag. ik feliciteer mezelf (omdat nog niemand anders het de moeite vond om mij de hand te schudden en me met een plechtige hoofdknik te verzekeren dat ik goed bezig ben.)

om eerlijk te zijn, tot vorig jaar had ik nog nooit gehoord van ‘bloggen’. maar éénmaal in het tweede jaar journalistiek terechtgekomen, werd ik met de neus op de duidelijk bestaande blogfeiten gedrukt.

kurt minnen, onze geweldige docent webjournalistiek, probeerde onze klas vanaf de eerste les enthousiast te overtuigen van het belang van blogs. “het zou wel eens dé weg naar jouw journalistieke carrière kunnen zijn!” zei hij met stralende ogen. je zou hem bijna echt gaan geloven als je ziet wat voor een succes die kerel heeft. chapeau!

dan heb je medestudenten rik boey (die naar mijn mening één van de betere blogs heeft), kenneth dée, annick debbaut en daisy alias glowbutterfly. stuk voor stuk slagen ze erin regelmatig een hele hoop leuke woorden uit hun mouw te schudden.

en ja, ik zou geen journalistiek zijn begonnen als ik niet graag schreef. dus lijkt me dit een fijne oefening om woorden aan woorden te plakken, zinnen aan zinnen te rijgen, alinea’s en alinea’s bij elkaar op te tellen om zo tot een klein mooi geheel te komen.
nu hopen dat ik ook op één van riks befaamde bloglijstjes kom he...

Geen opmerkingen: