zondag 11 juni 2006

dwingend

de zwoele zomer is begonnen.
ik voel het.
aan mijn warme gloeiende huid.
ik proef het.
zout zweet dat fijne druppeltjes achterlaat.
ik ruik het.
de geur van zon in de dikke lucht.


mijn lichaam reageert erop. mijn bloed wordt warm, stroperig. het vloeit trager. zoekt zijn weg door mijn aders. het klopt met een broeierige regelmaat. zacht, maar stevig en zwoel.

ik loop langzamer. bewegingen zijn doelbewust, maar met een slepende elegantie. de sensuele hitte legt zich als een vreemde seizoensmantel om me heen, vult mijn poriën en drukt me neer - teder.

het is die vertraging, inherent aan zomer. het is dat bloed, zoet, warm en dwingend. het is het lichaam dat spreekt. zomer, fluistert het.

oh ja.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Een passende foto heb je blijkbaar al gevonden. =) Ben jij dat?

(trouwens, mmmmm, een warme wind door mijn studeerkamer... zalig!)

Anoniem zei

'trouwens, mmmmm, een warme wind door mijn studeerkamer... zalig!'

ik ruik het.
de geur van zon in de dikke lucht.
al zou het ook iets anders kunnen zijn. :-)

glowbutterfly zei

oh ja?

Anoniem zei

Giggidy Giggidy!
(Kon het ni laten, sorry :p)

Anoniem zei

mooi

nathalie zei

misschien ligt het aan mij ? :)