donderdag 27 juli 2006

.

is respect een deel van affectie?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hmm misschien, maar dan eerder een gevolg...denk ik.
Affectie kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden: affectie tussen twee vrienden, of tussen twee geliefden. In beide gevallen echter zal er respect zijn voor de ander omdat men, omwille van de gevoelens voor die ander, die niet wil kwetsen. Of zoiets...

Anoniem zei

dat heeft de charlo mooi verteld.

ik vraag me nu af wat de andere delen van affectie zouden zijn.

liefde misschien?
of vriendschap?
genot?
aandacht?
tederheid?

...

vriendschap is dan op zijn beurt weer een deel van de liefde.

hmm... het leven is ingewikkeld en dit alles terwijl ik hou van diepzinnige eenvoud.

Anoniem zei

@tint
Volgens mij zijn de meeste gevoelens die je daar opsomt wel terug te leiden tot affectie. Niet noodzakelijk alleen als deel ervan, maar ook als gevolg. Een diepe overpeinzing waard, als het ware.