woensdag 5 juli 2006

verijzing

staan trillen op je benen. voelen dat het bloed in je aders even stopt met stromen. een hartslag die vergeet te bestaan. iemand tegenkomen op een plaats waarvan je dacht dat ze vrij zou zijn van onverwachte herkenningen.

het zijn momenten van verblinding. momenten van angst. hoewel angst een emotie is die ontstaat uit de confrontatie met het onbekende, is deze angst een uitzondering. de verblinding die ontstaat, vloeit voort uit zich herhalend verleden. wat was, beukt met een ongelooflijke kracht tegen je beschermingsmuur. dringt er door. genadeloos.

het verijst de wereld – die éne hartslag lang ..

met de regelmaat van de klok achtervolgt dit gevoel me, al enkele maanden lang. als ik ook maar even durf denken dat rust me omhult, staat er plots iemand voor mijn neus die me wakker schudt. mijn lichaam krijgt de –ondertussen welbekende- gewaarwording en mijn geest krimpt stilletjes in elkaar.


confrontaties doen je leven. confrontaties maken dat je middenin een woelige stroom van gebeurtenissen belandt. maar soms - word je er zo moe van.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

is het niet verrijzenis?
wel een mooi stukje

nathalie zei

neenee, het gaat wel degelijk over ver-ijzing. het stollen van bloed in je aders door extreme koude...

fijn dat je het mooi vindt°

Anoniem zei

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»