donderdag 3 augustus 2006

.

is weemoed inherent aan kalme levensperiodes?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgens mij is weemoed altijd aanwezig. Ze wordt echter meestal weggedrukt in ons achterhoofd door het drukke leven dat we leiden. Valt die druk een keertje weg, dan kan het zijn dat je je slecht voelt, ja.

Anoniem zei

hej nat!

onlangs heb ik ontdekt dat ik de laatste jaren een veel te druk leven aan het leven was. 'leef!' riep ik altijd luid, veel plannen, overal willen zijn, ... feestjes en tralala. het kan raar klinken maar ik besef nu dat ik weemoed heb gemist. :o) nu plan ik veel minder want rust creëren is voor mij belangrijk. rust kan veel creëren. niet alleen weemoed. ;o)

een vleugje weemoed is belangrijk. het zorgt ervoor dat je energiebanen vrij blijven! weemoed (de portie is voor iedereen verschillend)mag je toelaten. als ik te druk en euforisch aan het leven ben zoek ik vaak vrienden op die in weemoedige stemming vertoeven. heerlijk vind ik het om rustig te worden. vaak kan ik me goed inleven en genieten van de weemoed.

klinkt dit nu vreemd? zucht... ik ben raar... :o)

zoen

nathalie zei

jij raar? ik even raar dan. wat je zegt, klinkt heel erg herkenbaar lieve tint... ik maak graag iedereen duidelijk dat ik écht lééf, maar als het tijd is voor de portie weemoed, ontsnap ik er niet aan. ik kan me er mateloos in wentelen, tot het me dreigt te verstikken. pieken en dalen, daar bestaat mijn léven uit.