dinsdag 23 mei 2006

eerste examen: geslaagd!

vandaag voel ik me de koning(in) te rijk. gisteren deed ik mijn openbaar examen voordracht (volwassenen M3) en ja hoor: ik heb het gehaald. ik mag door naar de hogere graad… met 83%!

al twee jaar op rij krijg ik les van bob selderslaghs, een ongelooflijk geweldige kerel. hij acteert echt waanzinnig goed en tovert met woorden op papier.. de laatste twee jaar heb ik meer geleerd dan alle jaren schooltoneel ervoor.
zijn laatste stuk ‘rauw’ -dat hij zelf schreef- was een genot voor het oog en het oor (het wordt hernomen in het najaar, meer informatie volgt).

maar bon, genoeg bewondering uitgesproken. het deed me wel wat dat mijn klasgenoot/medespeelster en ik gisterenavond ook serieus wat bewondering oogstten.
we speelden ‘dagboek van een moordkat’ (anne fine). zodoende waren c. en ik twee arrogante poezen (met snorharen!) die klaarblijkelijk alles fout deden (zoals vogeltjes vangen, dode muizen achterlaten op het vloerkleed en het dode konijn van de buren opgraven en door het kattenluikje persen) en zich zo de boosheid van hun familie op de hals haalden. helaas was door de familie niet geweten dat het konijn reeds dood was…

resultaat: kat wordt beticht van konijnenmoord met voorbedachte rade. miauw.

u leest het. u hebt wat gemist.

de juryleden waren erg tevreden over ons. c. en ik schijnen een leuk duo te zijn. we vullen elkaar aan en spelen goed op elkaar in.
mieke laureys, die onlangs nog op de planken in de monty stond, vond dat ik een mooie stem en een leuke présence had. wat wil een mens nog meer om zijn avond goed te maken?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Proficiat!

Anoniem zei

Proficiat hé meisje! Heb spijt dat ik er niet bij was ;-)

Anoniem zei

dat had ik ook wel willen zien.
whiiii! *blij voor jou*

nathalie zei

danku lieverds:) volgende keer moeten jullie ook maar van de partij zijn eh!

glowbutterfly zei

oh meidy, het was me heus waar gewoon ontschoten! vreeeeselijk dat ik het heb gemist, helaas werkt mijn blokperiode niet volgens een agenda... damnit! maar toch proficiat! ik wist wel dat je 't kon! en nog zo goed ook! *applausje*