zondag 21 mei 2006

ha

goed, om alles even op een rijtje te zetten:

  • ik vind de lay-out van mijn blog vreselijk. helaas komen de examens eraan en heb ik geen tijd om me te verdiepen in de vernieuwing ervan. lezer, u zult het nog even met dit moeten doen! (mijn welgemeende excuses)
  • ik voel me "eenzaam, verlaten en alleen". vitalski maakte er zelfs nog een leuk liedje van. moeilijk, om van iets dat eenzaam, verlaten en alleen is iets leuks te maken. soms is het leven zo gemakkelijk. soms is het net of je in een waterval van geluk bent beland. door kleine stomme dingen die toch onoverkomelijk lijken kan die geluksstroom zich plots transformeren in brokken zwart ijs die suizend naar beneden denderen. je valt en je blijft maar vallen. kartelige randen trekken rode strepen in je huid, je botst, schuurt, glijdt.
  • ja, ik zou willen dat ik de tijd kon terugdraaien. of nee, ik wens dat er dingen duidelijk worden, goed of slecht. ronddwalen in grijze mist van onwetendheid die aan je lichaam kleeft, haar tentakels om je heen wikkelt en kil naar binnen dringt, is slopend. heel erg slopend.
  • tegen volgende week moet ik een stageplek gekozen hebben. keuzes die mijn leven zullen bepalen, dringen zich op. en van keuzes moeten maken, word ik altijd zo paniekerig. hoe weet ik nu of ik de juiste keuze maak? ik stort me in de onzekerheid. waarom, oh waarom, is onzekerheid de bewustzijnsstof die overheersend aanwezig is in onze atmosfeer?
  • ik koos al voor print (geschreven pers). ik zei met spijt in het hart dag met het handje tegen teevee en radio. ik moet ergens beginnen kiezen. dus koos ik voor geschreven woord. vertel mij nu, beste lezer, waar ziet u mij stage doen?

1) de morgen magazine

2) zone 03

3) evita/goed gevoel

  • het hectische en de hoge druk van ambitie bij de morgen magazine spreekt me niet zo aan. het adres van zone 03 ook niet (kobbegem, dommeriken. dat heet dan een tweewekelijks blad voor de antwerpenaar te zijn. overgenomen door een gentenaar die het wel best vond dicht bij brussel te zitten, zodat plaatselijke research lees VELDWERK haast uit den boze is). evita en goed gevoel zijn toch iets te hard gepassioneerd door diëten, schminktoestanden en domme mode, hoewel de dossiers vol zitten met interessante menselijke stuff. HELP MIJ!

  • euhm... de drie puntjes markeren mijn hopeloosheid. lach er maar eens mee.

3 opmerkingen:

glowbutterfly zei

Zeker niet bij DMagazine!!! :p (eigenbelang hoezee!)

Anoniem zei

Bij De Morgen zit het vol nekbijters, en zit de sfeer niet zo goed. 03 werkt vooral met freelancers, dus daar zit weinig toekomstmuziek in, denk ik. Evita zit bij Sanoma geloof ik, en daar heb ik nog ooit gewerkt. Niet dat het er zo genieten was, maar dat lijkt me toch de beste keuze in dit geval. Bovendien zit je dan in een echte boekskesfabriek, en kan je wat contacten leggen om er misschien later aan de slag te gaan bij een ander interessant(er) blad.

Anoniem zei

ik treed frank bij... bovendien ligt dat toch nog het dichtst bij jouw interessesfeer (uit de drie keuzes die je voorlegt)