zondag 3 december 2006

euh. een stokje

wat een dilemma. lieve michael gooide me het sms-stokje toe en nu sta ik voor de keuze. neem ik het stokje aan of laat ik het links liggen?

om even heel eerlijk te zijn, zo'n stokjes zijn meestal niet aan mij besteed. stokjes stellen vragen en ik ben iemand die niet graag antwoord. of toch niet op mijn blog. hoewel de mist rond kleine keizerin soms pijnlijk dun wordt en er een glimp valt op te vangen van stil geluk, luidruchtige euforie of treurige eenzaamheid, hou ik het graag abstract. voel mijn emoties, want diezelfde emoties hebt u waarschijnlijk ook al eens gevoeld of zal u ongetwijfeld vroeg of laat ervaren, maar kén mij niet in al mijn eenvoudige dagelijksheid.

maar ach ja. stiekem vind ik het wel leuk in die mate deel uit te maken van blogland dat mensen me stokjes toewerpen. hier maakte ik er iets mooi van maar vorige keer vond ik de vragen echt te persoonlijk (sorry tantieris!) en liet ik het vragenlijstje vervagen in de tijd. deze keer krijgen jullie mij, open en bloot. (lachje)

nog een laatste ding voor ik mijn geheimen prijs geef. ik ken sms'jes een vrij hoge belangrijkheidsfactor toe. ik gebruik hen zeker ook voor praktische zaken, maar het gebeurt meermaals dat ik de beperkte woorden van een sms gebruik om een gevoel - zo mooi en teer mogelijk - samen te ballen. het zijn haast kleine geschenkjes. en uiteraard krijg ik ook graag kleine geschenkjes..

beste sms-stuurder, u weze gewaarschuwd.

  • "ah! staat je gsm af koningin? bel me wakker als je terug aan je telefoon bent! X" (die heerlijke nachtelijke telefoontjes toch. en of het nu koningin of keizerin is, door deze persoon ben ik altijd gecharmeerd.)
  • "nathalie, die reportage is echt super mooi. twijfel er nooit meer aan dat je schrijfster bent. zoen, x" (tja, krijg dit in uw inbox. het bezorgde me even een wild kloppend hartje. het was voor mij niet alleen bevestiging - die ik vaak genoeg nodig heb. het was een vriendinnengebaar. ze dacht aan mij, en wilde me laten weten dat het goed was. ze wilde het delen...)
  • "hij kwam met MIJ praten. hij heeft mij getrakteerd en lacht té lief. ik heb sorry gezegd. de 'goede' gedraagt zich über jaloers. dat zijn al wat doelen bereikt!" (ja mijn lieve daisy, je hangt er aan vast! ik geef het stokje alvast aan jou door want ik ben erg benieuwd naar de gevolgen van vrijdagnacht.)

even checken. wiens sms'jes wil graag onder mijn neus geduwd krijgen? deze leuke dames wil ik laten weten dat ze in mijn gedachten zijn, deze toffe madam mag er eens over peinzen en deze lieverd met de krullen in haar haar mag van mij ook kleur bekennen.

daar se. tevreden? wat een voyeurisme is dit toch eigenlijk. ik ben er nu al zeker van dat ik me volgende keer niet zo makkelijk zal laten overhalen. ik stel me de vraag of deze materie echt zo interessant is. misschien stof voor een stokje?

1 opmerking:

Valerie zei

Muchas Gracias(Danke schön vielleicht?)voor het stokje liefste Nathalie
Ik heb een bescheiden poging gedaan...:)
x