woensdag 13 december 2006

peinzend

soms zou ik mezelf wel eens willen bezig zien. ik zou mezelf willen zien schrijven. of ik wil mezelf lezen, voor de eerste keer. ik zou mezelf eens willen zien léven.

ik
ben
een
raadsel.

de mensen met het grootste bakkes zijn dikwijls diegenen met het minste zelfvertrouwen. soms durf ik mezelf hier onder catalogiseren. ik ben een stoere madam met een schoon gezichtje en veel praat. het zou niet de eerste keer zijn dat anderen mij zo beschrijven.
als ik dat hoor, word ik altijd even stil. ik kan me nooit herinneren dat ik er stoere praat heb uitgeslagen. en geheugenverlies? nee, zó veel drink ik niet.

het is zo dat ik geen stille ben. eigenlijk ben ik constant gevat in een bel van pure verwondering over de magie van het bestaan. mét al het geluk, mét al de zever. ik wil dat delen. met iedereen die rondom mij leeft. dus ik praat, ik lach, ik omhels, ik deel.

stoer? nooit van gehoord.

het is niet zo dat ik me wrokkig voel tegenover mensen die nog niet verder keken. ik voel me ook niet beledigd. eerder een tikje... verwonderd. afvragend. want wat ik het liefste wil, is écht zijn. en mijn écht zijn, wordt blijkbaar regelmatig écht anders geïnterpreteerd.

of is het omgekeerd? zijn mijn handelingen een uiting van een onbekende soort sociaal gedrag?

is elke mens een raadsel voor zichzelf?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit weekend zei iemand me : Jullie zijn twee dezelfde ... en dat beschouwde ik als een compliment. Hopelijk jij nu ook (hahaha !)

Brecht zei

ge zijt rijzig!

nathalie zei

@ tantieris: ik heb dat al meerdere keren gedacht :)het is niet alleen een compliment, ook een warm gevoel.

Anoniem zei

O ja, zeker, een raadsel. Gelukkig maar!

Anoniem zei

ik ben alleszins een raadsel voor mezelf ;-) Ik zit vol schijnbare tegenstellingen, die voor mij doodnormaal aanvoelen ... Maar hopelijk kan ik nog lang naar mezelf zoeken. Hoewel het soms wel plezant zou zijn als de dingen soms net iets evidenter zouden zijn, soms.

Anoniem zei

ik vraag me soms af: hoeveel mensen kennen mij écht. Wie ben ik voor hen? Hoe zien ze mij?
Ik geniet echter ook van het raadselachtige ... dus geef ik me niet zomaar prijs. Enkel wie ik goed vertrouw, geraakt wat dichter.
Dichter bij.