maandag 2 oktober 2006

goddeloos

we gaan naar dezelfde dingen
café's, optredens in't stad
ik kom u overal en altijd tegen
diep vanbinnen ben ik het strontzat

doe toch eens een beetje moeite
om er deftig uit te zien
ni voor u bedrogen lelijk lief
maar voor u vergeten eerste vriendin

goddeloos
dat zijt ge
met uw brede lach en
de schittering in uw ogen
verleid
hebt ge mij
met uw aanrakingen
zonder mededogen
verlaten
hebt ge mij
met al uw liefde
hebt ge tegen mij gelogen

lang geleden is het nu
en een mens moet vergeten
maar u zien is weer verdriet
ge hebt u in mij vastgebeten

7 opmerkingen:

tantieris zei

Dit vind ik een prachtige liedjestekst ! Ik ken zelfs iemand die daar prachtige muziek op kan zetten, maken ... ;-)

Anoniem zei

Inderdaad, goed gedaan. Heel mooie tekst.

Anoniem zei

Pakkende tekst! Echt mooi.

vrouwenliefhebster zei

Amaaiii. Zalig dat het ook in het dialect is. Dat maakt het zo dichtbij. Echt heel leuk! Hoop meer van u te lezen.

Anoniem zei

hmm... zou ik de kachel aansteken? kippenvel*

Brecht zei

bangelijk

Sir Robin zei

Ik ken het gevoel. Ben ondertussen twee jaar samen met mijn nieuwe vriendin, maar de pijn die mijn ex me bezorgd heeft, komt regelmatig nog wel eens boven drijven.
Vreemd hoe gevoelens zich zo diep kunnen wortelen.