maandag 13 november 2006

en u?

aaah. boekenbeurs 2006 is weeral voorbij. maar ze gaat dan toch de geschiedenis in als de boekenbeurs waar ik me het meeste geamuseerd heb.

gewapend met professionele apparatuur gingen daisy en ik op jacht naar de tofste namen om onze reportage mee te vullen. toegegeven, het geeft een kick om rond te lopen met een digitale reflexcamera én solid state. je duwt gewoon iedereen die grote microfoon onder zijn neus en vraagt eens poeslief of je enkele vraagjes mag stellen. tel daar de lieve *ster*oogjes van daisy en mijn zwoele glimlach bij op en - klaar is kees!

bart moeyaert was de liefste van allemaal, stefanie planckaert (ze heeft zelfs geen eigen website) kwam helaas een beetje dom over (ach ja) en patrick lagrou is absoluut één van de sympathiekste jeugdboekenschrijvers (met de leukste site).

tom lanoye is echter met de prijs van de dag gaan lopen. slechts enkele minuten nadat de koning bij hem passeerde, zette hij ons naast hem, verontschuldigde hij zich bij zijn publiek - hij had een belangrijk interview te geven - en onderhield ons een hele tijd met zijn verfrissende ideeën.

en uiteraard... mocht deze schone tekenaar er niet aan ontbreken.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

een kort maar flitsend verslag van de boekenbeurs!
En bedankt voor de 'complimentjes' op mijn blog.
Verdien ik een linkje?:))

Valerie zei

Strange, strange, strange
Tom Lanoye komt mij altijd over als de grootste etter in de Vlaamse literaire wereld...

glowbutterfly zei

IK was er ook. :D

@Annastesia: Tom Lanoye is echt de coooooowlste ooit!