donderdag 23 november 2006

noodzaak

ik wil dansen
dansen op lichte tonen die door mijn lichaam zweven
ik sluit mijn ogen
voel de beats bezit nemen van mijn hart

het zijn de enige momenten
de énige
dat ik alles vergeet
de wereld is slechts een waas
wanhoop vervlogen
liefde vervaagd

sommige nachten zijn voorbehouden
aan mezelf
aan mijn lichaam
het is een nood me af en toe over te leveren
aan de grillen van
huppelende donderbeats
slepende trillingen

het is
bevrijding

geef mij een nacht
vol uitzinnig bewegen
soepel glijden tussen lichamen
zoet zweet
zwiepende haren

het is

vrijheid

(of hoe ‘the knife’ door mijn bloedbanen zindert/door mij heen snijdt)

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit is wel een erg expliciet gedicht.

tantieris zei

Mooi,mooi !

Unknown zei

Haaaaa the knife ! Zalig goed, ik vind beide cd's goed, de laatste nog het mooiste, met het liedje Forest Families, die sfeer, en het lijntje "you should not show you can read".

Hoewel glijdende lichamen en zoet zweet mij aan iets helemaaaaaaal anders doen denken.

Brecht zei

misschien dacht ze ook opeens aan iets helemaal anders

nathalie zei

gullie vuile mensen :)

het is de intensiteit van ervaren...

Anoniem zei

Ik vind 'Neon' een heerlijk nummer.
Zorgeloos dansen, je door je lichaam laten leiden, alle zorgen eruit zweten - ik kan er ook van genieten!

Anoniem zei

ik heb nog nooit van the knife gehoord :(

Anoniem zei

Wauw! Wat mooi zeg!
Wat betreft een schitterend gebrek.. ik geloof je als je zegt dat het een fenomenabel boek is. Ben er helaas nog niet aan toegekomen, maar mijn stapel "nog te lezen" is behoorlijk geslonken inmiddels!

Anoniem zei

@stoere schrijfster: 'Een schitterend gebrek' is definitely een absolute aanrader! Ik ben ook helemaal wèg van dat boek.
Ik heb er ooit nog een stukje over geschreven, op mijn vorige blog.