dinsdag 9 januari 2007

bezoeker in de nacht

ik voel de avond
ik voel de nacht
ik voel de zwartheid
ik voel de macht

ik voel mij heersen over uw verliezen
beseft maar goed, gij hebt niet te kiezen
wanneer de zon blind wordt, ga ik u verleiden
niet te herroepen, niet te vermijden
gij bezoeker in de nacht
ik raak u aan
in het volle zicht van de maan
nog een keer en nog een keer
wil ik bij u zijn, altijd weer

ik voel de avond glinsteren in mijn ogen
ik voel de nacht in mijn bloed
ik voel de zwartheid, door de sterren bedrogen
ik voel de macht, zo zoet

ik draag de kroon van het verlangen
ik heb de uwe boven mijn bed gehangen
want wanneer uw verzet het begeeft
ga ik u kronen, niet meer dan beleefd
ik heb tenslotte niet alleen uw lijf gekaapt
ook over uw hart hebt gij niet gewaakt
ik maakte dat onmogelijk, ik maakte u zot
en ik zweer dat gij niet zult worden bedot

ik voel de avond glinsteren in mijn ogen
ik voel de nacht in mijn bloed
ik voel de zwartheid, door de sterren bedrogen
ik voel de macht, zo zoet

9 opmerkingen:

Anoniem zei

mooi. mooi.
ik lees hier nog steeds even graag

Anoniem zei

ook ik lees hier graag, zelfs nu tijdens de middagpauze op mijn werk kom ik nog eens een kijkje nemen. ja hoor, jouw blog is aan het glinsteren! jouw schrijven straalt een warme gloed uit. voila en nu ga ik een sigaretje roken.

x

Anoniem zei

Waaaah mooi !
De bijna gekroonde is een vreselijke gelukzak :-)

Anoniem zei

hee nodig mij uit op uw galafeest he, dan kan ik de dichteres eens interviewen :p

Anoniem zei

Dat is schrijverstalent om jaloers op te zijn...het is prachtig intens en beangstigend pijnlijk tegelijkertijd...Examentijd is een rotte tijd, maar jou bezorgt het alvast hopen inspiratie. Van jou gaan we later nog horen, daar ben ik nu al vast van overtuigd!

Liefs,

Anoniem zei

psst.. kheb je enkele dagen geleden een mailtje gestuurd. heb je dat ontvangen?
doei doei x

Frans Vlinderman zei

Hewel, Nathalie, los van de examenstress, hoop ik dat je een leuk verjaardagsfeestje mag hebben. Mooie foto's daar aan het nieuw justitiepaleis. En een vraagje: mag ik dit gedicht van jou op mijn forum plaatsen met gastdichters? En draag je soms ook voor? Ik weet een leuke plek ergens op het Zuid...

groetjes,

Frans V.

Anoniem zei

frans toch :-)
altijd dichters ronselend

maar het zou inderdaad geen slecht idee zijn

Anoniem zei

mmm inderdaad
ik las hier dacht ik ook dat je in antwerpen studeert.
de aardbol wordt dus smaller en smaller x