vrijdag 5 januari 2007

top secret

het stokje dat jeroen een hele tijd geleden naar mijn ivoren toren slingerde, is erg lang blijven liggen. ik weet het. ondertussen heeft half blogland zijn/haar ziel al blootgelegd en ik... ik ben achtergebleven.

het is me nu wel duidelijk geworden dat het bijna onmogelijk is om in blogland mysterieus te blijven. ik had dus de keuze, doorgaan met mijn schrijfsels op het net gooien of kappen met kleine keizerin. ik zal eerlijk zijn, ik heb serieus met dat tweede idee gespeeld. omdat bloggen me niet genoeg voldoening geeft. en voilà, dat is mijn eerste top secret.

het zit zo. ik wil later kunnen leven van wat ik schrijf. dat wil zeggen: ik wil er geld mee verdienen. alle ideeën die ik nu gebruik, alle woorden die ik schoon rangschik en met veel gevoel aan elkaar jongleer, zijn woorden die ik niet meer kan gebruiken om geld mee te verdienen. ooh jee, ik klink al net als de geldwolf uit 'de figuranten' van arnon grunberg.

begrijp me niet verkeerd. ik blog graag en ik wil zeker benadrukken dat mijn schrijven enorm geëvolueerd is sinds ik in april vorig jaar met kleine keizerin begon. ook hou ik verschrikkelijk veel van de reacties, want die vooral hebben me meer zelfvertrouwen gegeven. ik ben beginnen experimenteren met stijlen, ik ben op zoek gegaan naar wat mij het beste ligt. niks dan positief dus.

maar er is meer dan dat. ik ben opgegroeid tussen de boeken, internet zegt me eigenlijk maar heel weinig (getuige mijn blogspot.com die maar niet veranderd raakt, wegens desinteresse). ik wil mijn eigen woorden zwart op wit gedrukt zien staan. op zacht papier, gebonden in een boek. ik wil een ander publiek bereiken. ik wil méér. en misschien te veel.

daarom heb ik de knoop doorgehakt. ik ben begonnen aan mijn eerste boek. eindelijk. het eerste hoofdstuk is zelfs al afgerond. eenmaal gestart, kan ik gewoon niet meer stoppen. heerlijk.

maar kleine keizerin blijft er nog even. omdat ik graag dat keizerinnetje ben. omdat ik graag nog wat reacties krijg. omdat ik fijne mensen leer kennen. omdat ik zo'n goeie dingen lees bij andere bloggers. omdat ik moeilijk afscheid kan nemen.

vooral dat.

(andere top secrets volgen)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

please don't go!!!

Anoniem zei

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

jouw blogje combineren met boek schrijven is dat geen zachter plan? in elk geval, jouw blogje niet wissen. niet stoppen.

Anoniem zei

*echt niet