vrijdag 5 januari 2007

top secret 3, 4 en 5

  • net zoals haynée heb ik een boekje dat ik overal mee naar toe sleur. het is het vijfde boekje al sinds september ofzo. het werkt ronduit verslavend. zelfs op café kan ik het soms niet laten dingen op te schrijven die ik vast en zeker moet onthouden. de laatste tijd was het echter vooral mijn treinboekje. ik heb uren en uren naar buiten gestaard, al reizende. daar krijgt ne mens inspiratie van. de beste schrijfsels ontstaan ook in dat boekje terwijl ik onderweg ben. een tijd geleden schreef ik een liedjestekst op de tram richting school. op een kwartier tijd was mijn tekst realiteit en stond mijn boekje vol hanenpoten.
  • muziek, muziek, muziek is onmisbaar. het eerste nummer dat ik 's ochtends hoor, bepaalt mijn stemming. het lijkt wel of mijn lichaam reageert op een bepaalde toonhoogte, op bepaalde klanken, op stemmen. muziek kan mijn humeur breken of maken. maar ook omgekeerd. als ik me slecht/tranerig/eenzaam/kwaad voel, kan ik daar verandering in brengen door electro/goa/vrolijke pop op te zetten. als ik mij daarentegen erg happy voel, kan an pierlé mij van de weer(s)omstuit heel erg stil maken.
  • (en muziek kan zo pakkend, zo doordringend zijn dat mijn lichaam zich krombuigt en ik de haren uit mijn hoofd wil trekken omdat de trillingen uit mijn huid barsten. onhoudbaar, maar zo zoet. kwellend, maar zo allesoverheersend mooi.)
  • ik ben niet alleen verslaafd aan wijn en sigaretten, ook aan koffie. zeker aan jacqmotte, de latin american blend. de geur alleen al is orgastisch. (ik heb net koffie gezet, ik neem nu een slok, ik proef... wat een sensatie!)

1 opmerking:

Anoniem zei

mijn schrijfboeken staan ook vol koffieringen...