dinsdag 2 januari 2007

gij

ge kunt ook gewoon blijven
hier bij mij
ik verstop u onder mijn bed
er is niemand die dat weet
vind ge dat geen goeie zet?
ik wel
want ik ga u missen
missen
die onverdraaglijke zoete pijn
waarom gij daar en ik hier
moest uw stede echt zo verre zijn?

laten wij er een geheim van maken
uw lange lijf geplooid onder mijn matras
bij nachte verwarmt gij mij dan
dan leg ik ‘m af, mijne jas
mijne jas van onverschilligheid
mijne rechte rug en ondoorgrondelijke blikken
weg met alle zelfbescherming
ik doe niks anders dan tranen slikken

want nee verdomme
ik ga geen scène maken
ik ga u gewoon laten gaan
ik ga u zien vertrekken
met niks dan uw schoonheid aan
want gij mijn lief
ik ga u missen
missen
die onverdraaglijk zoete pijn
waarom gij daar en ik hier
moest uw stede echt zo verre zijn?

14 opmerkingen:

Anoniem zei

elke zin lijkt gekruid met verlangen, met liefde, overgoten met tranen van verdriet.

Anoniem zei

Dit is ook weer zo prachtig ! Ge krijgt er goesting van ... in vanalles ..

Anoniem zei

Maar lieveke! De tijd vliegt. Verlangen groeit. Weerzien is zoet. Alvast iets om naar uit te kijken!

(Of: hoe het gemakkelijk is om optimistisch te zijn wanneer het niet over jezelf gaat)

Anoniem zei

Een citaat van kweeniemeerwie, iets wat mijn papa ooit in een brievige brief naar mijn mama schreef toen ze nog gewoon 'vreeden' (want zo heette dat in die tijd) en lkaar even niet zouden zien, en wat ik zelf ook al een paar keer her en der heb laten vallen:
Afstand is voor de liefde wat de wind is voor het vuur: het dooft het kleine uit en wakkert het grote aan.
Inutssen wens ik u zoiets als sterkte toe.

Anoniem zei

ik wou eigenlijk net dezelfde quote bovenhalen als vuur ...

Anoniem zei

lieve, lieve, lieve Nathalie

huil maar goed,
en leer wat,
en huil daarna nog goed

en daarna gaan wij de bloemetjes buitenzetten,
antwerpen onveilig maken,
klagen en zagen tegen elkaar,
maar ons goed amuseren,
en voor ge het weet,
is het alweer tijd,
is die lange tijd voorbij,
en is het tijd om verder te gaan,
met hem

*sterkteknuf*

vrouwenliefhebster zei

Lap ik wist niet dat gij een lief had. Het wordt begod tijd dat we nog eens afspreken om bij te babbelen schoonheid.

Anoniem zei

da's een verdraaid mooie nieuwjaarsbrief :p

Anoniem zei

Schattebout!!! Ik weet hoe je je voelt (en nee, ik zeg dit niet zomaar, ik weet het echt zoals jij ook weet). Het is hard, maar de tijd vliegt, met ups en downs, maar je komt er wel en je hebt nog steeds die vele leuke vrienden die klaarstaan met hun luisterend oor, wat is goe ZAGEN doet wonderen :-) lieve zoen en veel succes met je exaampjes xxx

Anoniem zei

Verschrikkelijk mooi geschreven, kleine keizerin......

Anoniem zei

Prachtig geschreven en heel herkenbaar!

Anoniem zei

zelfs een beetje te herkenbaar...

Brecht zei

en keiverleidelijk

Anoniem zei

ah.. heb mezelf er net weer eens op betrapt dat ik jou teksten verslavend vind om te lezen.

knap, knap, knap!! !! !!