dinsdag 9 januari 2007

hupsakee

omdat ik nog eens zin heb in een lijstje:

  • volgende week verjaar ik. het is lang geleden dat ik dat echt gevierd heb, dus ik wil een groot feestje houden. ik ben een zaaltje aan het regelen, gratis enzo, waar ook overnacht kan worden. het is heerlijk om vooraf al te genieten van iets wat gaat gebeuren. misschien nodig ik u wel uit.
  • ik heb morgen mijn derde examen. ik ben net thuis van de twee vorige , waar ik lekker niets voor had gedaan. dit voelt helemaal niet als examentijd!
  • om de afloop van mijn examens en mijn verjaardag nu al een beetje te vieren, ga ik volgende week naar gent, naar mijn kleine fee. ik zie mezelf nu al door de stad dwalen, mmm.
  • ik heb een keileuk boek gevonden! 'de stad van de dromende boeken' van walter moers. ik zag het ergens in een boekenkast staan en ben toen snel gaan zoeken in de bib. het is geweldig leesvoer. (lachje)
  • ik probeer al een paar maanden een deftig sonnet te schrijven. na edna st-vincent millay te hebben ontdekt (waarvoor dank aan de docente van repertoirestudie), ben ik beginnen knoeien met rare rijmschema's, kwatrijnen, sextetten. ik raakte maar niet uit mijn woorden. en met die volta's had ik het helemaal gezien. getuigen van mijn oefenbrol zijn al de gedichten/liedjesteksten die ik voorheen al schreef. gisterenavond probeerde ik het weer (waar, oh waar zijn toch die studieboeken gebleven?), maar na een kwartier heb ik gewoon op papier geknald wat ik echt wou schrijven. ik kan er niets aan doen, ik hou echt van die terugkomende refreintjes, van die ritmische stroofjes.
  • update: ik zit nu in mijn laatste jaar. waarom wil ik eigenlijk nog vier jaar gaan verder studeren?!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

nogeens 4 jaar ? met uw opleiding en talent moet dat NU al lukken hoor?

Valerie zei

Een groot feest = veel plezier = een avond zonder zorgen = doen!

Anoniem zei

geniet van het verjaardags-voorbereidings-feest of is het voorbereiding-verjaardags-feest? Verban examens dan efkes (of helemaal?) uit je gedachten én bezin toch nog wel e keer om nog eens 4 jaar te 'blokken'. Maar wie ben ik om jou de weg te duiden: volg je eigen weg én geniet er vooral van!