zondag 7 januari 2007

ontsnappen

ik ben de straat opgegaan
en heb een sigaret opgestoken
ik ben overweldigd en ontdaan
het drukke verkeer ingedoken

ontsnappen
is het enige dat ik wil
ik negeer het rode licht
zwijgt gij, stil
’t is aan u dat ik moet denken
’t is voor u dat ik zwicht
ik kan geen tegenargument bedenken
ontsnappen is mijn enige plicht

want gij moet vrij kunnen zijn
ook in mijn gedachten
dus ik verstop de pijn
en denk aan hoe wij samen lachten
hoe wij samen wijn dronken
hoe wij praatten en bleven praten
hoe ze oversprongen, de vonken
hoe wij zoenden, het niet konden laten

maar nu is het tijd voor andere dingen
ik draai mijn gezicht weg
en probeer het uwe te verdringen

't is gewoon een beetje pech
waar ik het mee moet leren vinden

ontsnappen is het enige dat ik wil
ik negeer het rode licht
zwijgt gij, stil
’t is aan u dat ik moet denken
’t is voor u dat ik zwicht
ik kan geen tegenargument bedenken
ontsnappen is mijn enige plicht

8 opmerkingen:

Anoniem zei

laat uw verdringingsdrang u niet verdrinken hé, lieve... leren leven mét is niet gelijk aan leren leven zonder

Anoniem zei

:-( na de exaams gaan we eens goed pintelieren en al onze zorgen vergeten!!! dikke dikke zoen xxx

Anoniem zei

als je deze tekst leest raakt het je... echt supper mooi

Anoniem zei

jawadde al even dichterlijk als steffiebeffie en tint ('k vermoed dat gij dus die goed kent)

mooi!

Brecht zei

steffiebeffie klinkt eerder liederlijk, nee?

Anoniem zei

Mooi geschreven Kleine Keizerin!

Valerie zei

Absoluut
en ook met Steffie ben ik het eens...
love
x

Anoniem zei

okay ik geef het toe, gij zijt gene pinguïn en kheb teveel naar fight club gekeken maar toch, kruip eens in uw innerlijke grot
en

slide..

btw, knap geschreven! tot aan de foon na uw exaampjes x