woensdag 19 april 2006

gelukzaligheid

bloggers lijken af en toe een voorkeur te hebben voor lijstjes. het is een gemakkelijke manier om enkele persoonlijke dingen op een rijtje te zetten, zonder al té vertrouwelijk te worden. lezers kunnen op die manier een glimp opvangen van een leven, van emoties, gebeurtenissen. vertellingen worden multi-interpretabel, herkenbaar.

het is natuurlijk ook gewoon leuk het eens over jezelf te hebben. je creëert het gevoel van even in het middelpunt van de belangstelling te staan, in het centrum van je eigen kleine wereld.

vandaag is zo’n dag voor mij. daarom:
waar ik deze week heel gelukkig van werd
  • ik werd een klein beetje tante. heerlijk!
  • gisteren met mijn vriend een hele aflevering van 'coupling' liggen zoenen. of, hoe mooi de liefde kan zijn.
  • hoe langer ik in blog-land vertoef, hoe leuker het wordt. ik ontdekte ishku, een blog die me al verschillende keren een lach ontlokte. klaproos liet me even in stille verwondering achter. heel mooi en teer.
  • op wonderbaarlijke wijze kreeg ik terug contact met enkele mensen die me nauw aan het hart liggen en die ik al eeuwen niet had gehoord of gezien. op café geweest met leuke n., zalig gesprek gehad met r. (die binnen een paar weken vanuit het verre zevendonk afzakt naar antwerpen om een avondje schelde mee te pikken) en bijna juichend k. terug gehoord vanuit het nog verdere wallonië. (waarom, oh waarom ben jij toch verhuisd?) of, hoe geweldig vriendschap kan zijn, ghi.
  • een bizar boek heeft me in zijn greep. 'station perdido' van china miéville. elke minuut die ik vind (op de tram, tijdens het koken, in mijn bed als mijn ogen al bijna weigeren mee te werken) slaag ik het boek open om te verdwijnen in de betoverende en ook wel beangstigende wereld van nieuw crobuzon. ik had ongeveer alle fantasyboeken gelezen die beschikbaar waren in de bibliotheek, dus deze ontdekking doet me opleven (grijns).
  • de zon schijnt. wat wil een mens nog meer?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

dankjewel voor de vermelding van mn blogje. lief! :o)

en euh... de jouwe vind ik ook echt leuk waardoor ie al tussen de linkjes staat. weet je, volgens mij heb je de juiste studiekeuze gemaakt. *journalistiek* jaja, ik heb het al door, jij gaat het nog ver schoppen!!

Anoniem zei

zijn er nog mensen die vinden dat ze ontbreken in het lijstje van onze kleine keizerin ? of ben ik echt de enige ?

Anoniem zei

ja, dat is hier dus wel dé pj van dagvandebloggers hé! die waarvan ik jou heb duidelijk gemaakt dat hij het was die nacht, dé pj!

nathalie zei

lieve pj, mijn welgemeende excuses voor het ontbreken van jouw naam op mijn lijstje. ik beloof je een keer een héle post aan jou te wijden. deal? in ruil voor een héle post over mij op jouw blog (grijns)

Anoniem zei

lieve n.
het ligt al een nweek achter ons toch was fijn op café...
spijtig genoeg konnik het vanavond niet halen...
doe door met je schrijven, het is fijn om lezen...
tot gauw

kus n.