maandag 17 april 2006

het begin van het einde

tegenwoordig krijgen bejaarden in los angeles een boete voor te traag oversteken. een 82-jarige dame - mavis coyle- werd een boete aangerekend van 114 dollar, oftewel 94 euro.

dit is echt een voorbeeld van het begin van het einde van onze beschaving. naar het schijnt is het in los angeles zelfs een Vaak gehoorde klacht van ouderen, dat ze te weinig tijd krijgen om de straat over te steken.
ik vind het onbegrijpelijk. als ik me hier een agent voorstel die mijn grootmoeder beboet omdat ze niet meer zo goed uit de voeten kan, trek ik eens heel verbaasd mijn wenkbrauwen omhoog. en schiet dan in de lach. mavis coyle -ocharme het oudje- zal er niet mee kunnen lachen, vrees ik.

1 opmerking:

Anoniem zei

eingelijk kon ze er wel mee lachen. helaas voor haar is ze er ook in gebleven maar gelukkig voor de autobestuurders wel pas na dat ze overkant had bereikt. (reactie geheel geschreven in de nieuwe nathalie-stijl)